אורי לוי - אימון אישי

 
 






 
 


גם לבד זה טוב

מחנכים אותנו להיות ביחד. להיות חברותיים, להיות עם אנשים, בקבוצות, במסגרות, למצוא זוגיות ולחיות במשפחות. הכל נחמד, הכל כיף ואכן אני מאמין שאנחנו יצורים חברותיים. גיבור הסרט Into the wild (המבוסס על סיפור מסע אמיתי) משאיר לאחר מותו יומן מסע בו הוא כותב: "Happiness is only when shared". אני רוצה לעד חברים טובים מסביבי.
 
אבל/אולם/ולמרות כל זאת... – גם להנות מהלבד זה דבר חשוב מאוד. אני פוגש הרבה אנשים שמנסים 'לברוח' מהלבד – לברוח מלהישאר עם עצמם לבד. הם יוצאים לאן שאפשר, עובדים יותר ויותר, ובזמנם הפנוי מצחצחים כל פינה בבית – רק לא לשבת בשקט עם עצמם. ואכן הקושי הוא שזה לא באמת רק אתה – זה אתה ועצמך! אתה והמחשבות שלך.
 
כשאנחנו לומדים 'להתמודד' ואף לאהוב את המחשבות שלנו, יותר קל ונחמד לנו להיות לבד ואנחנו לא צריכים לברוח לשום מקום. כך גם אנו יכולים לעשות מה שבא לנו. לשבת בבית קפה לבד, ללכת לקולנוע לבד או לצאת לפאב לבד.
עד כמה אתם עושים זאת?
עד כמה נעים לכם להיות רק עם עצמכם?
 
כשמתאמן שלי רוצה למצוא זוגיות אני תחילה שואל אותו 'איך זה להיות לבד בשבילך?' ו'כיצד אתה נראה כשאתה לבד?' (ברור שכך גם הוא נראה בעיני בני זוג פוטנציאלים).
 
חשוב לדעת להיות לבד. אנחנו לא צריכים 'להאחז' בחברה – כלומר אנחנו לא צריכים או חייבים חברה כל הזמן. גם לבד זה טוב.
 
אז מי מכם שהמחשבות מטרידות אותו כשהוא לבד – תרימו טלפון... (: אתן לכם כמה כלים פרקטיים שאני מכיר! קצת תרגול ועבודה עצמית והשקט שמתחת למחשבות נחשף.
ומי מכם שיותר רגוע – לכו על זה! היו לבד עם עצמכם. איזה חבר טוב יותר יש לכם מאשר עצמכם??
אהה... כמעט שכחתי את אלה שכבר מתורגלים בלהיות לבד ולהנות מהשקט מסביב- נכון שזה כיף??
 

Bookmark and Share

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 שלח



 
לייבסיטי - בניית אתרים